administratie.ro

eurourbanism.ro

agroaliment.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

Data publicarii: Vineri, 11 Septembrie 2009 Alte articole din Companii
 

"Beneficiind de know-how-ul international al retelei pan-europene din care face parte, Euroweb Romania furnizeaza solutii integrate de comunicatii dedicate nevoilor specifice fiecarei afaceri"

Scarlat_catalin.JPGDezvaluie Catalin Scarlat, director comercial EUROWEB Romania, in cadrul unui interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica, www.Administratie.ro.

Domnia sa ne vorbeste despre inceputurile companiei EUROWEB in Romania, serviciile oferite pietei autohtone, strategia de dezvoltare a companiei, precum si despre obiectivele si perspectivele de viitor.

- Pentru inceput, spuneti-ne cateva cuvinte despre infiintarea companiei Euroweb in Romania. Care au fost cele mai importante etape parcurse in dezvoltarea companiei si ce realizari semnificative ati intreprins pana in prezent?
- Anul de nastere al Euroweb Romania este 1998, an in care a fost inregistrata societarea privata Mediator S.A, pionier al Internetului autohton. Echipa Mediator din 1998 a pus bazele retelei de radio in 2,4 GHz din Bucuresti si din tara. Fara a detine o infrastructura proprie, Mediator S.A. se numara la acel moment printre putinele companii care furnizau Internet, incepand colaborarea cu nume mari ale telecomunicatiilor la nivel mondial, ca de exemplu Pantel Ungaria.
In anul 2000, fondul de investitii american Euroweb International Corp. achizitioneaza Mediator S.A. si Divizia Internet Rokura. Intrarea intr-un grup mareste potentialul companiei, apar puncte de lucru in Iasi, Cluj, Timisoara. Activitatea in tara se dezvolta si prin intermediul firmelor partenere. Infrastructura se bazeaza in aceasta perioada in principal pe relatia cu SNR.
Anul 2003 aduce o schimbare majora in Euroweb Romania. Se modifica structura manageriala prin sosirea lui Laurentiu Stan in fruntea companiei, si de asemenea si strategia de dezvoltare. Pana in 2005 se cristalizeaza echipa manageriala care ghideaza compania prin piata in care concurenta se ascute treptat. Tot in aceasta perioada incepe construirea retelei de fibra optica, tehnologie care va sta la baza serviciilor oferite de Euroweb.
Din 2005 Euroweb Romania are un nou actionar majoritar, si anume Invitel Rt., al doilea operator de telefonie fixa din Ungaria. In aprilie se lanseaza serviciul de telefonie Eurovoice, primul serviciul functional VoIP din Europa de Sud-Est si al treilea din lume.
In 2007 grupul HTTC, care inglobeaza deja brandurile Invitel. RT., Pantel si Euroweb Romania, achizitioneaza compania Memorex AG, devenind astfel grupul cu cea mai extinsa infrastructura proprie din Sud-Estul Europei. In 2009 au avut loc o serie de schimbari si reorganizari in interiorul grupului, acesta redenumindu-se Invitel Holdings S.A.

- Sunteti unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata solutiilor de comunicatii din Romania. Ce fel de servicii oferiti clientilor si beneficiarilor dumneavoastra?
- Beneficiind de know-how-ul international al retelei pan-europene din care face parte, Euroweb Romania furnizeaza solutii integrate de comunicatii dedicate nevoilor specifice fiecarei afaceri, urmarind intotdeauna transformarea solutiilor de comunicatii propuse in active si nu in centre de cost. Oferta noastra include:
- Servicii de internet prin fibra optica, cu banda garantata sau negarantata de acces la Internet si acces Metropolitan;
- Servicii de retea: conectare cu acces garantat pentru retele virtuale private (VPN, IP SEC, VPN MPLS);
- Servicii de date sincrone E1, E3, STM1, STM16 etc.
- Servicii de comunicatii: e-mail, FTP etc.
- Servicii de gazduire si colocare: gazduirea numelui de domeniu/subdomeniu, gazduirea website-ului, gazduirea serverului de e-mail, gazduirea fizica a serverelor clientilor.
- Telefonie VoIP - Eurovoice - serviciu de telefonie avand la baza tehnologiile SIP si ENUM, permite comunicarea multimedia intre doi utilizatori, atat prin intermediul unor medii de comunicatii private (VPN, linii inchiriate) cat si prin intermediul celor publice, cum ar fi, de exemplu, reteaua mondiala de Internet.

- Care este aria de acoperire a solutiilor de internet oferite de Euroweb pietei din Romania?
- Reteaua proprie Euroweb Romania are acoperire la nivel national, compania avand puncte de prezenta tehnica in mare parte dintre orasele importante ale tarii si reprezentare comerciala in 4 locatii, respectiv Bucuresti (sediul central), Timisoara, Iasi si Cluj.

- Detineti un portofoliu impresionant de clienti, care fac parte din aproape toate domeniile importante. Puteti sa ne dati cateva exemple, in acest sens? Cum decurg relatiile cu acestia? Serviciile pe care le oferiti se adreseaza exclusiv companiilor private, sau implementati solutiile Euroweb si in cadrul institutiilor din sectorul public?
- Prin natura serviciilor pe care le oferim, targetul nostru nu este conditionat in niciun fel de domeniul de activitate al companiilor partenere sau de industria in care activeaza. Unul dintre principalele aspecte pe care punem accent este atentia pe care o acordam partenerilor nostri. Fiind o companie dedicata serviciilor oferite mediului business, ne straduim sa transformam relatia cu fiecare client in parte intr-un parteneriat de lunga durata. Astfel, clientii nostri nu sunt simple numere de ordine in baza de date, ci reprezinta entitati distincte, carora le oferim atat solutii customizate, cat si manageri de cont dedicati, care sa coordoneze toate aspectele care tin de contul respectiv.
Printre clientii nostri se numara atat companii private, cat si institutii din sectorul public, de exemplu: Radio 21, Institutul Cultural Roman, Carpatair, Bitdefender, Alcatel-Lucent, Accenture Services, Adevarul Holding, Real Hypermarket, Policolor, Cocor, Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila".

- Compania pe care o reprezentati se afla printre putinii furnizori de solutii de comunicatii de pe piata romaneasca care detine, ca parte a infrastructurii sale, patru puncte cross-border. Unde sunt acestea situate si care sunt avantajele obtinute de pe urma acestui proiect?
- Euroweb Romania detine puncte de cross-border spre Ungaria (tara in care grupul Invitel Holdings isi desfasoara majoritatea operatiunilor), Bulgaria, pentru ca reteaua Grupului este concentrata si in aceasta zona si Serbia, existand in prezent interes si pentru gasirea unei solutii de iesire catre Moldova. Avantajele care vin din existenta acestor puncte de cross-border tin de asigurarea unor conexiuni proprii sau prin parteneriate, care sa stea la baza serviciilor de comunicatii pentru companiile multinationale cu puncte de lucru in Romania si in tarile invecinate. De asemenea, existenta acestor puncte contribuie la pozitionarea noastra in calitate de carrier pentru companiile multinationale cu cel putin un punct de prezenta in Romania.

- Pe ce este centrata strategia de dezvoltare a Euroweb Romania?
- Strategia de dezvoltare a Euroweb Romania are la baza furnizarea de servicii de comunicatii pentru segmentul B2B (Internet, transport de date, retele private), care ramane core business-ul nostru. In ultimii ani ne-am concentrat si pe punerea la dispozitia clientilor nostri a unui set de solutii bazate pe tehnologii alternative, care sa conduca la reducerea costurilor. Dintre aceste noi directii de business, merita mentionate:
- servicii de telefonie VoIP, disponibile inclusiv pe telefonul mobil;
- asigurarea de servicii de Internet si comunicatii mobile, inclusiv in zonele neacoperite de infrastructura de fibra optica;
- servicii de colocare in centre amenajate profesional din toate punctele de vedere. Aici este de amintit faptul ca suntem in curs de obtinere a certificarii ISO 27001 - Standard pentru Securitatea Informatiei;
- servicii de promovare in zona new media - publicitate online indoor in centrele de afaceri.
Pentru perioada urmatoare intentionam sa ne canalizam energia si pe asigurarea infrastructurii de comunicatii in principalele cladiri de afaceri si parcuri industriale din Romania, astfel incat conectarea clientilor sa se poata realiza in cel mult 24 de ore de la semnarea contractului, pe licitatii si proiecte finantate din fonduri europene si pe extinderea numarului de puncte de prezenta in tara, astfel incat sa putem capacita cererea la nivel wholesale a operatorilor alternativi zonali.

- Ce procent din profitul anual al companiei este alocat investitiilor in infrastructura si solutii de acces?
- In ultimii 3 ani, nivelul investitiilor s-a ridicat la peste 90% din valoarea EBITDA, fapt care reprezinta o dovada in plus a faptului ca suntem consecventi in eforturile depuse pentru dezvoltarea retelei si imbogatirea portofoliului de produse oferite clientilor nostri.

- Spuneti-ne va rog care sunt principalele companii cu care concurati pe piata autohtona de profil si care credeti ca sunt elementele prin care Euroweb se diferentiaza de acestea?
- Concurenta noastra directa este reprezentata de acele companii care ofera servicii dedicate mediului de afaceri, intrucat numai acestea pot raspunde la cererile clientilor intr-un timp comparabil si au capacitatea de a oferi servicii de calitate, care sa corespunda cerintelor specifice ale acestui segment de piata. In acest moment, Euroweb este printre cei mai mari, daca nu chiar cel mai mare furnizor de servicii de comunicatii dedicate exclusiv mediului de afaceri.

- In primele sase luni ale anului 2009, nivelul profitului opera¬tional al Euroweb a crescut cu 22% com¬parativ cu primul semestru al anului trecut. Ce previziuni aveti pentru sfarsitul acestui an, in ceea ce priveste evolutia indicatorilor financiari si a cifrei de afaceri?
- Fata de inceputul anului, ne-am mai diminuat nivelul optimismului, din cauza evolutiei climatului economic. Nu ne vom hazarda asadar sa mai facem o noua estimare pentru evolutia cifrei de afaceri, insa pentru EBITDA, indicatorul financiar pe care l-am urmarit intotdeauna, ne propunem o valoare de 9,5 milioane de lei la finalul acestui an.


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


Alte articole din Companii





 


EDITORIAL
Mama crizei gunoaielor
ionita sorin.jpg
"In 2006, Romania a finalizat negocierile pe capitolul Mediu cu promisiunea grandioasa ca va inchide pana in 15 iulie 2009 toate gropile de gunoi neconforme cu standardele UE."
Daca bagati de seama, 15 iulie este maine. Dupa cum banuiesc deja cei care stiu maniera romaneasca de guvernare, pana acum nu s-a facut mare lucru, totul fiind lasat pe ultimul moment. La ora asta, Romania mai are aproximativ 2.300 de depozite traditionale, primitive, din care vreo 50 a par tin marilor orase.
Un editorial de Sorin Ionita publicat in Evenimentul Zilei. » Citeste
The RedPoint
ANALIZA
Charisma & Primavera - eficacitate in administratia publica
charisma_cutie.png
Adoptarea solutiilor informatice integrate care sa permita gestionarea unitara a activitatilor unei institutii publice, de la cele financiar - contabile, bugetare si pana la resurese umane si management de proiect, reprezinta deopotriva alinierea la standardele europene si cresterea eficacitatii acestor institutii. » Citeste
lexus
COMPANIA SAPTAMANII
Novensys - specialistul care integreaza solutii inteligente pentru managementul informatiei
novensys.jpg
Novensys este unul dintre cei mai importanti integratori de solutii complete pentru managementul informatiei din Romania. Novensys ofera seriviicii de consultanta, dezvoltare, implementare si customizare solutii software precum si solutii dezvoltate inhouse.
Portofoliul Novensys reuneste solutii integrate pentru managementul resurselor unei organizatii, BPA, BI, CRM precum si solutii pentru automatizarea proceselor de business, de la sisteme hardware, consumabile si infrastructura hardware la platforme software. » Citeste
INTERVIU
"Ghiseul Unic in Administratia Publica - schimba stilul si sistemul"
niculae_mary.jpg
Afirma Mary Niculae, Director al companiei CG&GC Software Solutions, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza avantajele aduse de introducerea sistemului de Ghiseu Unic in institutiile administratiei publice, influenta asupra modernizarii stilului de lucru in aceste institutii si modul in care el contribuie la realizarea unui control riguros al resurselor. » Citeste
EVENIMENT
O noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania
tren.jpg
Subsecretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a anuntat la Radio France International ca o noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania, companie care va avea vagoane compacte - de dormit, restaurant - si care va face legatura intre orasele principale din tara.
"Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar , numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a sustinut Constantin Axinia. » Citeste

Vizitatori
counter