administratie.ro

eurourbanism.ro

agroaliment.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

Data publicarii: Vineri, 21 August 2009 Alte articole din Energie electrica
 

"Dorim sa devenim primul furnizor integrat de energie din Romania"

Hajdinjak_Frank.JPGDeclara Frank Hajdinjak, Director General al companiei E.ON Romania, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica www.Administratie.ro.

Domnia Sa vorbeste despre intentiile de viitor ale companiei, respectiv oferirea de produse comune de gaze naturale si energie electrica la standardele de calitate si de siguranta pe care E.ON le are in intreaga lume.





- Domnule Director, reprezentati o companie cu o traditie de peste treizeci de ani in industria gazelor naturale si a energiei electrice. Care este aria de acoperire a judetelor din tara noastra care beneficiaza de serviciile oferite de E.ON?
- Prezent in aproape 30 de tari, cu un volum anual de vanzari cu putin sub 87 miliarde EUR si cu aproape 93500 de angajati, Grupul E.ON este la ora actuala cel mai mare furnizor privat de servicii din domeniul energetic. E.ON Romania, membra a Grupului E.ON, este compania platforma, infiintata la 1 ianuarie 2009 care sustine companiile E.ON operationale in Romania in sectorul gazelor naturale si al electricitatii. E.ON Romania detine participatia majoritara la companiile: E.ON Gaz Romania S.A., E.ON Gaz Distributie S.A., E.ON Moldova Furnizare S.A. si E.ON Moldova Distributie S.A., pentru care ofera consultanta de management, identifica si recomanda strategii si politici. Companiile operationale din cadrul Grupului E.ON Romania activeaza in partea de nord a tarii, pe o arie de 20 de judete, in Transilvania, Banat si Moldova.

- Aveti un portofoliu de peste 1,3 milioane de clienti, atat din domeniul casnic cat si din cel industrial. Care sunt principalele ramuri industriale care utilizeaza produsele E.ON?
- Companiile Grupului E.ON in Romania deservesc un numar total de aproximativ 2.6 milioane de clienti, din care 1.3 milioane beneficiaza de servicii de distributie si furnizare a gazelor naturale in partea de nord a tarii, iar 1.3 milioane de clienti beneficiaza de serviciile de distributie si furnizare a energiei electrice.Intre cei mai importanti consumatori industriali de gaze naturale, clienti ai E.ON Gaz Romania, se numara Centralele Electro-Termice, precum si agenti economici din domeniul productiei de electricitate, al productiei de sticla si ceramica sau din domeniul industriei alimentare, textile, metalurgice sau constructoare de masini.In ceea ce priveste furnizarea de energie electrica, cei mai importanti consumatori industriali ai E.ON Moldova Furnizare provin din industria chimica, din industria alimentara, din cea de producere a celulozei si a hartiei, din industria producatoare de masini si echipamente, respectiv din cea producatoare de materiale de constructie. De asemenea, unii dintre cei mai importanti clienti ai E.ON Moldova Furnizare sunt institutiile publice si furnizorii de servicii publice.

- Numiti cateva dintre avantajele utilizarii atat de catre clientii casnici cat si de cei industriali a produselor si serviciilor pe care le ofera compania dumneavoastra. Care credeti ca sunt elementele care fac diferenta intre produsele oferite de E.ON si cele ale altor companii de profil concurente?
- Odata cu liberalizarea pietei in 2007, conform reglementarilor europene in vigoare, prin separarea activitatilor de furnizare si de distributie a energiei, concurenta pe piata de profil din Romania a devenit tot mai mare. Grupul E.ON este in prezent cel mai mare furnizor privat de servicii din domeniul energetic care activeaza atat pe piata de gaze naturale, cat si pe cea de energie electrica, iar experienta acumulata ne recomanda ca unul dintre investitorii pe termen lung, indiferent de zona in care suntem prezenti. Astfel, in Romania, intentiile noastre de viitor sunt oferirea de produse comune de gaze naturale si energie electrica la standardele de calitate si de siguranta pe care E.ON le are pe toate pietele unde activeaza. Dorim sa devenim astfel primul furnizor integrat de energie din Romania.Pentru a atinge acest scop ne vom concentra eforturile in perioada urmatoare pentru a fi recunoscuti ca furnizori de solutii competitive si de incredere care pot aduce mai mult confort si eficienta clientilor nostri.

- Traversam o perioada dificila din punct de vedere economic. Ce solutii anticriza veti adopta astfel incat compania E.ON sa ramana in continuare un partener de incredere pentru actualii si potentialii sai clienti?
- Grupul E.ON a aprobat la nivelul concernului un plan ambitios de imbunatatire a performantelor care ne va permite continuarea strategiei de dezvoltare chiar si in conditiile actualei crize financiare. Masurile din acest plan au ca obiectiv imbunatatirea eficientei si productivitatii in cadrul E.ON, reducerea costurilor operative, precum si imbunatatirea structurilor organizatorice si a proceselor de afaceri. In conditiile in care competitia devine tot mai puternica, acest plan de masuri va permite E.ON sa isi consolideze pozitia pe toate pietele unde este prezenta.
In concordanta cu planul aprobat la nivelul concernului, E.ON Romania a implementat mai multe masuri care au drept scop imbunatatirea performantelor companiilor E.ON in directia consolidarii pozitiei pe piata de energie din Romania in contextul crizei economice si provocarilor specifice acestei piete.Astfel, pe piata gazelor din Romania, un efect direct al crizei financiare a fost deprecierea ratelor de schimb valutar (RON/USD) fapt ce a avut un impact semnificativ asupra pretului de achizitie al gazelor naturale din import, care a devenit astfel mai scump. Aceste preturi crescute nu sunt acoperite de pretul final al gazelor naturale din Romania, generand o marja de profit semnificativ mai mica decat a fost prevazuta si asigurata de catre cadrul reglementat pentru companiile E.ON care activeaza in domeniul furnizarii gazelor naturale. De asemenea, acest fenomen contrabalanseaza aproape in totalitate efectul diminuarii pretului de import al gazelor naturale din partea a doua a acestui an. Totodata, politica de preturi a ANRE, si anume reducerea nefundamentata pana acum a preturilor, cu 3% de la 1 mai si cu inca 5% de la 1 iulie a.c., coroborata cu presiunea asupra cheltuielilor si in special cu cea asupra cheltuielilor de personal afecteaza in mod negativ fezabilitatea proiectelor noastre de investitii, precum si programul de inmagazinare a gazelor naturale si ne-a obligat sa avem in vedere implementarea unor masuri aditionale. Pe de alta parte, costurile financiare au crescut datorita crizei financiare si au aparut deja dificultati pentru obtinerea unor finantari pentru clientii nostri, odata cu inasprirea conditiilor de creditare. Astfel, o parte a clientii nostri mari au probleme in a gasi finantare pentru capital sau investitii, alaturi de dobanzile crescute care le diminueaza profitul si cash flow-ul. Aceste probleme pot cauza clientilor nostri tot mai mari dificultati in indeplinirea obligatiilor lor de plata fata de companiile E.ON din Romania.De aceea, am luat masuri aditionale pentru administrarea creantelor, pentru a avea un control riguros, si pentru a nu permite o crestere a nivelului acestora. Aceste masuri includ o monitorizare stricta a acordurilor de esalonare si imediata intrerupere a furnizarii gazelor naturale pentru clientii care au depasit termenele de plata.
Desigur cele de mai sus sunt doar cateva dintre masurile implementate de catre noi. E.ON Romania este pregatita sa aplice in continuare toate masurile necesare pentru a-si indeplini obiectivele principale si anume de a asigura furnizarea energiei pentru clientii sai in conditii de securitate si la standarde optime din punct de vedere a calitatii.

- Declarati la un moment dat ca luati in calcul posibile achizitii de firme de pe piata autohtona. Despre ce fel de firme este vorba si cand preconizati ca ar putea incepe aceste achizitii?
- In ultimii ani grupul E.ON a facut investitii masive in intreaga lume, iar in aceasta perioada este timpul sa isi consolideze pozitia in contextul crizei financiare mondiale si a liberalizarii pietei de energie.Astfel, obiectivele principale ale E.ON Romania sunt consolidarea pozitiei E.ON pe piata de energie din Romania prin dezvoltarea portofoliului de clienti si asigurarea securitatii furnizarii de gaze naturale si de electricitate pentru consumatori. Totodata, suntem atenti la tot ceea ce se intampla pe piata energiei din Romania si, in functie de oportunitati, de conditiile concrete, vom lua deciziile corespunzatoare privind eventuale noi investitii.Cat priveste actiunile de fuziune si achizitii, am declarat anterior ca pot fi posibile si se practica in situatii de criza cum este cea pe care o traverseaza economia mondiala, acestea fiind, de fapt, instrumente valoroase care pot imbunatati in general performanta companiilor si asigura mijloacele de supravietuire in perioade dificile. E.ON Romania analizeaza fiecare oportunitate care apare conform standardelor de eficienta economica ale concernului E.ON. Pentru a se materializa, toate proiectele trebuie sa indeplineasca aceste standarde.

- E.ON se numara printre companiile cu un grad mare de implicare in actiunile de responsabilitate sociala. Care sunt cele mai importante proiecte din acest domeniu in care s-a implicat compania dumneavoastra? Ce alte proiecte de acest gen aveti in plan pentru perioada urmatoare?
- Pentru E.ON responsabilitatea corporatista este un aspect fundamental pentru modul in care ne desfasuram activitatea. Acest concept cuprinde cinci componente cheie: guvernanta corporatista responsabila, piata, mediul inconjurator, comunitatile, si locul de munca. E.ON si-a stabilit ca tel sa devina lider mondial pentru industria energetica in fiecare din aceste segmente. Dorim sa dezvoltam o cultura corporatista - la toate nivelele organizationale si al intregului lant de valori al afacerii noastre - care sa demonstreze ca gandim si actionam intr-o maniera responsabila fata de societate.Programele desfasurate pana in prezent de Grupul E.ON in Romania s-au indreptat catre cateva directii majore, cum ar fi: promovarea si derularea de programe educative pentru copii; sprijinirea evenimentelor culturale; acordarea de asistenta medicala; promovarea sportului pentru copii si pentru persoanele cu dizabilitati; sprijin pentru persoanele cu nevoi speciale si incurajarea actiunilor de voluntariat. Astfel, in 2008, Grupul E.ON in Romania a sprijinit mai multe proiecte de responsabilitate corporatista, dupa cum urmeza: programul “Energie pentru copii”, care a fost desfasurat de Grupul E.ON in judetele Iasi si Mures pentru constientizarea in randul scolarilor a riscurilor la care se expun prin utilizarea neconforma a energiei electrice si a gazelor naturale; sustinerea acordata SMURD pentru achizitionarea de echipamente de protectie pentru doctori, paramedici si asistenti; modernizarea de locuri de joaca in orasele Sibiu si Iasi; diverse colaborari culturale cu Teatrul „Ariel” in orasele Targu Mures si Sighisoara, precum si sprijinul acordat persoanelor cu nevoi speciale si zonelor afectate de calamitati naturale din Moldova.Suma investita in anul 2008 de Grupul E.ON in Romania pentru derularea activitatilor de responsabilitate corporatista s-a ridicat la circa 1 milion de euro. Astfel, in luna februarie a.c., Grupul E.ON a sprijinit cu suma de 40,000 de euro spectacolul “Dance Energy”, organizat de renumitul dansator roman si coregraf, Razvan Mazilu. Fondurile obtinute in urma vanzarii biletelor vor fi donate sectiei de coregrafie a Liceului National „Octav Bancila” din Iasi, cu scopul de a imbunatati conditiile de studiu ale elevilor.De asemenea, unul dintre proiectele importante din 2009 a fost finalizarea lucrarilor de reconstructie a scolii din localitatea Brodina (judetul Suceava), afectata de inundatii in 2008. Redeschiderea scolii a avut loc in 25 marite a.c. .Respectandu-si angajamentul de a contribui la construirea unei societati sanatoase, Grupul E.ON in Romania a sustinut anul acesta un proiect de donare de sange, care se desfasoara in 6 judete (Cluj, Alba, Satu-Mare, Salaj, Maramures and Mures), si care are ca scop motivarea populatiei sa doneze sange, in contextul crizei generale din sistemul de sanatate romanesc.
In ultimii doi ani, E.ON a participat, in calitate de sponsor oficial, la evenimentul Open Cros “Gabriela Szabo”, din municipiul Bistrita. Si anul acesta am sustinut acest competitie sportiva cu suma de 8000 Euro. Evenimentul a avut loc in data de 9 mai 2009, in prezenta atletei Gabriela Szabo. Tot anul acesta, Grupul E.ON in Romania a acordat, in calitate de partener principal, suma de 25.000 Euro, pentru organizarea, in perioada 20-23 mai 2009, a editiei a III-a a concursului international de tenis de masa pentru persoane cu dizabilitati, “Romanian International Table Tennis Open” de la Cluj-Napoca. Am ales sa sustinem sportul in randul persoanelor cu dizabilitati pentru a sensibiliza opinia publica cu privire la drepturile egale ale persoanelor, indiferent de capacitatile fizice.


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


Alte articole din Energie electrica





 


EDITORIAL
Mama crizei gunoaielor
ionita sorin.jpg
"In 2006, Romania a finalizat negocierile pe capitolul Mediu cu promisiunea grandioasa ca va inchide pana in 15 iulie 2009 toate gropile de gunoi neconforme cu standardele UE."
Daca bagati de seama, 15 iulie este maine. Dupa cum banuiesc deja cei care stiu maniera romaneasca de guvernare, pana acum nu s-a facut mare lucru, totul fiind lasat pe ultimul moment. La ora asta, Romania mai are aproximativ 2.300 de depozite traditionale, primitive, din care vreo 50 a par tin marilor orase.
Un editorial de Sorin Ionita publicat in Evenimentul Zilei. » Citeste
The RedPoint
ANALIZA
Charisma & Primavera - eficacitate in administratia publica
charisma_cutie.png
Adoptarea solutiilor informatice integrate care sa permita gestionarea unitara a activitatilor unei institutii publice, de la cele financiar - contabile, bugetare si pana la resurese umane si management de proiect, reprezinta deopotriva alinierea la standardele europene si cresterea eficacitatii acestor institutii. » Citeste
lexus
COMPANIA SAPTAMANII
Novensys - specialistul care integreaza solutii inteligente pentru managementul informatiei
novensys.jpg
Novensys este unul dintre cei mai importanti integratori de solutii complete pentru managementul informatiei din Romania. Novensys ofera seriviicii de consultanta, dezvoltare, implementare si customizare solutii software precum si solutii dezvoltate inhouse.
Portofoliul Novensys reuneste solutii integrate pentru managementul resurselor unei organizatii, BPA, BI, CRM precum si solutii pentru automatizarea proceselor de business, de la sisteme hardware, consumabile si infrastructura hardware la platforme software. » Citeste
INTERVIU
"Ghiseul Unic in Administratia Publica - schimba stilul si sistemul"
niculae_mary.jpg
Afirma Mary Niculae, Director al companiei CG&GC Software Solutions, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza avantajele aduse de introducerea sistemului de Ghiseu Unic in institutiile administratiei publice, influenta asupra modernizarii stilului de lucru in aceste institutii si modul in care el contribuie la realizarea unui control riguros al resurselor. » Citeste
EVENIMENT
O noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania
tren.jpg
Subsecretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a anuntat la Radio France International ca o noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania, companie care va avea vagoane compacte - de dormit, restaurant - si care va face legatura intre orasele principale din tara.
"Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar , numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a sustinut Constantin Axinia. » Citeste

Vizitatori
counter