administratie.ro

eurourbanism.ro

agroaliment.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

Data publicarii: Luni, 17 August 2009 Alte articole din Transport public
 

"RATB doreste sa promoveze vehicule mai putin poluante si cu un consum mai redus de carburant"

aron_gheorghe.JPGAfirma Gheorghe Aron, Directorul companiei RATB, intr-un interviu acordat Portalului National de Administratie PublicA, www.administratie.ro.

Acesta vorbeste despre imbunatatirile aduse parcului auto al RATB, avantajele utilizarii cardului Activ si solutiile pe care le ofera RATB pentru protejarea mediului inconjurator.

- Domnule Gheorghe Aron, lucrati de treizeci de ani in Regia Autonoma de Transport Bucuresti. Cate vehicule adapostea parcul auto RATB la acea vreme si cate aveti in custodie la aceasta ora? Care este gradul acestora de uzura?
- In urma cu 30 de ani, Intreprinderea de Transport Bucuresti avea in inventar un parc de 4619 vehicule ( 3202 autobuze, 546 troleibuze, 871 tramvaie), precum si 750 de autoturisme taxi, 44 maxitaxi si 448 furgonete taxi. In prezent, Regia Autonoma de Transport Bucuresti administreaza un parc inventar de 2274 vehicule (1464 autobuze, 304 troleibuze si 506 tramvaie). Uzura parcului la data de 30.06.2009 este de 71,50% la tramvaie si troleibuze si 46,21% la autobuze.

- Din numarul total de vehicule , cate ies pe traseu zilnic?
- Dintr-un parc inventar activ de 1.720 vehicule, zilnic, in traseu ies 1.445 vehicule (332 tramvaie, 198 troleibuze si 915 autobuze, asigurand astfel capacitatea de transport necesara pentru toate traseele.

- Care sunt zonele din Bucuresti deficitare din punctul de vedere al liniilor de transport in comun? Cum v-ati propus sa rezolvati aceasta problema?
- Zonele deficitare sunt cele in care au fost construite noi ansambluri rezidentiale, unde infrastructura nu permite circulatia vehiculelor cu mase mai mari de 10 tone / osie precum si asigurarea unui spatiu de virare de circa 12 metri. De asemenea, pentru prelungirea unui traseu sau infiintarea unuia nou este necesara organizarea unui terminal care sa dispuna de dotari minime pentru functionarea acestuia si sa asigure spatiu pentru stationarea si intoarcerea vehiculelor de transport public. In acest sens, colaboram cu autoritatile locale in vederea alocarii spatiilor necesare pentru extinderea retelei de transport.

- Cati calatori transporta zilnic RATB?
- RATB inregistreaza, in medie, 2,26 milioane calatorii zilnic.

- In paralel cu tichetele de calatorie binecunoscute gasim la chioscurile RATB si cardul Activ. Spuneti-ne cateva cuvinte despre acest card. Cui se adreseaza el, care este modalitatea de incarcare a acestuia si care este suma minima care trebuie incarcata pe acest card?
- Cardul Activ este destinat tuturor utilizatorilor transportului in comun, cu precadere persoanelor active, care se deplaseaza frecvent cu mijloacele de transport public. Procurarea cardurilor ACTIV se face prin intermediul centrelor RATB emitente de carduri (centrele de abonamente), astfel:
- carduri personalizate ce pot fi incarcate cu titluri nominale. Facem mentiunea ca suportul electronic personalizat nu este transmisibil;
- carduri nepersonalizate ce pot fi incarcate cu titluri nenominale, transmisibile.
Cardurile activ se pot incarca cu oricare din tilurile de transport existente in oferta tarifara R.A.T.B. Printre avantajele pe care le ofera sistemul automat de taxare amintim:
- posibilitatea de a incarca, pe un singur card, mai multe titluri de calatorie, cat si combinatii ale acestora, adaptate la nevoile de transport ale calatorilor;
- integrarea serviciilor de transport public la nivel de capitala, in perspectiva fiind posibila, din punct de vedere tehnic, integrarea altor operatori care doresc sa adere la acest sistem (in afara celor deja implicati - RATB si METROREX);
- posibilitatea recuperarii soldului de pe cardul pierdut, corespunzator creditului ramas in portofelul electronic sau a perioadei ramase neutilizata din abonamentul detinut; asigurarea unui plus de flexibilitate in gestionarea timpului si a banilor calatorilor prin intermediul Portofelului electronic, optiune aferenta carduluiACTIV care permite efecturea unor calatorii ocazionale sau de grup.
Pentru a nu depinde de locatiile si programul centrelor de desfacere, recomandam clientilor utilizarea Portofelului electronic. Portofelul electronic este o facilitate a cardului ACTIV ce poate fi activata prin centrele de abonamente RATB, independent sau in paralel cu un alt titlu de calatorie. La solicitarea de incarcare a portofelului electronic in paralel cu un abonament, creditul minim care poate fi incarcat pe card este de 2,5 lei, iar limita maxima este de 50 lei. In situatia in care se doreste achizitionarea unui card doar pentru a fi utilizat portofelul electronic, la emitere suma minima care poate fi incarcata in acest caz este de 25 lei, iar cea maxima de 50 lei. Odata cu fiecare validare (obligatorie in cazul portofelului electronic), creditul se diminueaza cu contravaloarea unei calatorii. Aceasta optiune ofera si posibilitatea achitarii contravalorii unor calatorii efectuate atat pe liniile EXPRES cat si in reteaua METROREX.

- Cati calatori mai calatoresc la aceasta ora fara bilet? Ce sanctiuni risca acestia?
- In perioada ianuarie - iunie 2009 au fost sanctionate in medie 15.000 persoane/luna, care au circulat cu mijloacele de transport in comun fara sa achite contravaloarea calatoriei. Persoanele care circula fara bilet sau abonament valabil sunt sanctionate de catre reprezentantii corpului de control R.A.T.B. prin plata suprataxei de calatorie, care este de 50 lei/contraventie sau prin intocmirea procesului - verbal de contraventie. In cazul neachitarii pe loc a suprataxei de calatorie, plata se poate efectua in termen de 48 de ore, la oricare centru de abonamente R.A.T.B.

- Care este numarul angajatilor RATB la aceasta ora?
- La data de 30.06.2009, numarul angajatilor nostri era de 11.980.

- Care este bugetul alocat de Primaria Capitalei Regiei Autonome de Transport in acest an? Cum gestionati acest buget in perioada de criza economica pe care o traversam?
- Regia Autonoma de Transport Bucuresti isi desfasoara activitatea pe baza Bugetului de Venituri si Cheltuieli, construit anual pe doua componente distincte din punct de vedere al surselor asigurate: de exploatare (transportul in comun) si investitionala.
Pentru activitatea de exploatare, cheltuielile aferente sunt sustinute din venituri proprii ( comercializarea de titluri de calatorie, alte venituri conexe aferente activitatii de baza si prestatii catre terti), completate cu subventia aferenta diferentei de tarif, suma alocata de catre bugetul local ( Primaria Municipiului Bucuresti), care pentru anul 2009 este de 465.000 mii lei, reprezentand 79 % din necesarul fundamentat initial prin Bugetului de Venituri si Cheltuieli al regiei. Pentru activitatea de investitii, suma aprobata, de 232.555 mii lei, reprezinta 54% din necesarul investitional.
Pentru incadrarea in sursele alocate si gestionarea judicioasa a acestora, s-au aplicat, fata de programul initial, o serie de masuri de diminuare a costurilor, axate pe doua coordonate principale: reducerea parcului circulant si reducerea cheltuielilor salariale.

Acestea au condus pe de-o parte la scaderea cheltuielilor cu motorina, cu energia electrica de tractiune, cu materialele de intretinere pentru vehicule si calea de rulare si pe de alta parte la neacordarea de cresteri salariale in anul 2009, prin devansarea termenului de negociere salariala.

- Exista la ora actuala si alte modalitati prin care va suplimentati bugetul? Care sunt acestea?
- Da. Pentru obtinerea de surse financiare suplimentare s-au intensificat controalele in mijloacele de transport in comun avand ca rezultat sanctionarea calatorilor neplatitori si diminuarea fenomenului de evaziune. Aceste venituri compenseaza intr-o anumita proportie neaplicarea actualizarii de tarife la titlurile de calatorie prevazuta in fundamentarea Bugetului de Venituri si Cheltuieli al regiei.
Totodata, pentru exploatarea potentialului turistic al capitalei, s-a hotarat infiintarea de linii de transport care sa determine cresterea gradului de mobilitate al turistilor. Venituri suplimentare sunt obtinute si din diverse prestatii executate catre terti: proiecte, cursuri scoala de soferi, inchirieri de vehicule, utilaje si spatii, prestatii medicale, comision cartele telefonice, inspectii tehnice periodice,diverse avize, vanzari deseuri, casari mijloace fixe, acces in poligon, service auto. Inchiriem utilaje, spatii, service, vanzari diverse si nu in ultimul rand, modernizam tramvaie.

- In afara de innoirea parcului auto, ce alte schimbari aveti in plan, care sa sporeasca confortul calatorilor astfe incat acestia sa aleaga transportul in comun in locul celui privat?
- In vederea imbunatatirii confortului de calatorie, in principal prin modernizarea totala a parcului de vehicule si reducerea duratei deplasarilor, suntem preocupati de cresterea vitezei de exploatare a mijloacelor de transport. In acest sens, suntem interesati de realizarea cailor proprii pentru tramvaie si a benzilor dedicate autobuzelor si troleibuzelor, simultan cu semaforizarea preferentiala pentru vehiculele de transport public. Aceste masuri vor contribui la promovarea transportului public ca alternativa la transportul individual, cat si la descongestionarea traficului si cresterea sigurantei.

- Cum contribuie RATB la conditiile de imbunatatire a mediului inconjurator?
- Strategia de Dezvoltare Durabila a Uniunii Europene, urmareste printre altele si limitarea schimbarilor climatice si a efectelor negative ale acestora pentru societate si mediu. In acest sens, RATB doreste sa promoveze vehicule mai putin poluante si cu un consum mai redus de carburant, intentionand ca, in viitor, sa-si reinnoiasca parcul prin achizitii ecologice care sa raspunda nevoii de mobilitate a calatorilor, tinand cont si de reducerea impactului negativ asupra mediului.
Chiar in aceste zile, pe strazile Capitalei circula un autobuz cu propulsie hibrida (motor diesel si motor electric), fiind in acelasi timp un mod de transport silentios si ecologic.Vehiculul are o capacitate de 155 locuri, in timp ce costurile operationale sunt la nivelul unui autobuz de 100 locuri. Acest autobuz este in testare, pentru o perioade de o luna.


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


Alte articole din Transport public





 


EDITORIAL
Mama crizei gunoaielor
ionita sorin.jpg
"In 2006, Romania a finalizat negocierile pe capitolul Mediu cu promisiunea grandioasa ca va inchide pana in 15 iulie 2009 toate gropile de gunoi neconforme cu standardele UE."
Daca bagati de seama, 15 iulie este maine. Dupa cum banuiesc deja cei care stiu maniera romaneasca de guvernare, pana acum nu s-a facut mare lucru, totul fiind lasat pe ultimul moment. La ora asta, Romania mai are aproximativ 2.300 de depozite traditionale, primitive, din care vreo 50 a par tin marilor orase.
Un editorial de Sorin Ionita publicat in Evenimentul Zilei. » Citeste
The RedPoint
ANALIZA
Charisma & Primavera - eficacitate in administratia publica
charisma_cutie.png
Adoptarea solutiilor informatice integrate care sa permita gestionarea unitara a activitatilor unei institutii publice, de la cele financiar - contabile, bugetare si pana la resurese umane si management de proiect, reprezinta deopotriva alinierea la standardele europene si cresterea eficacitatii acestor institutii. » Citeste
lexus
COMPANIA SAPTAMANII
Novensys - specialistul care integreaza solutii inteligente pentru managementul informatiei
novensys.jpg
Novensys este unul dintre cei mai importanti integratori de solutii complete pentru managementul informatiei din Romania. Novensys ofera seriviicii de consultanta, dezvoltare, implementare si customizare solutii software precum si solutii dezvoltate inhouse.
Portofoliul Novensys reuneste solutii integrate pentru managementul resurselor unei organizatii, BPA, BI, CRM precum si solutii pentru automatizarea proceselor de business, de la sisteme hardware, consumabile si infrastructura hardware la platforme software. » Citeste
INTERVIU
"Ghiseul Unic in Administratia Publica - schimba stilul si sistemul"
niculae_mary.jpg
Afirma Mary Niculae, Director al companiei CG&GC Software Solutions, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza avantajele aduse de introducerea sistemului de Ghiseu Unic in institutiile administratiei publice, influenta asupra modernizarii stilului de lucru in aceste institutii si modul in care el contribuie la realizarea unui control riguros al resurselor. » Citeste
EVENIMENT
O noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania
tren.jpg
Subsecretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a anuntat la Radio France International ca o noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania, companie care va avea vagoane compacte - de dormit, restaurant - si care va face legatura intre orasele principale din tara.
"Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar , numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a sustinut Constantin Axinia. » Citeste

Vizitatori
counter