administratie.ro

eurourbanism.ro

agroaliment.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

Data publicarii: Marti, 11 August 2009 Alte articole din Companii
 

"Ghiseul Unic in Administratia Publica - schimba stilul si sistemul"

niculae_mary.jpgAfirma Mary Niculae, Director al companiei CG&GC Software Solutions, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza avantajele aduse de introducerea sistemului de Ghiseu Unic in institutiile administratiei publice, influenta asupra modernizarii stilului de lucru in aceste institutii si modul in care el contribuie la realizarea unui control riguros al resurselor.




- Doamna Mary Niculae, compania CG&GC Intelligent Technology acorda consultanta pentru implementarea Ghiseului Unic in administratia publica; ce noutati aduce acest sistem si de ce ar trebui sa aleaga institutiile administratiei publice sa il implementeze?
- Departe de ideea de a aduce in prim plan aspecte descriptive ale ghiseului unic, acesta trebuie privit ca o noua structura in organigrama, ca un serviciu dedicat cetateanului, respectiv mediului de afaceri. Noutatile constau in implementarea de proceduri, metodologii, instrumente moderne necesare pentru dezvoltarea functiei de management din administratia publica, capabila sa gestioneze eficient relatia cu cetateanul, respectiv cea cu mediul de afaceri. Apelurile telefonice sau cererile depuse direct sau prin intermediul portalului institutiei (on line) sunt preluate de catre personal specializat in relatii publice. Procedurile si fluxurile de lucru optimizate au drept scop simplificarea solutionarii cererilor. Software-ul specializat, adaptat noilor procese asigura controlul activitatii relatiei cu cetateanul, asigura un nivel ridicat de transparenta si eficienta in actul administrativ, masoara performanta organizationala. Cursurile de instruire continua a functionarilor publici care interactioneaza direct cu cetateanul, adaptate la cerintele si problematicile actuale aduc schimbarea de atitudine. Cetateanul este SPONSORUL si el trebuie tratat ca atare. Si pentru ca toate acestea trebuia sa poarte un nume, acesta este Ghiseul Unic.

- Din cele spuse mai sus, intelegem ca implementarea unui astfel de model schimba stilul si sistemul. Spuneti-ne mai multe despre acest aspect.
- Intr-adevar, este vorba despre schimbarea modului traditional de lucru, invechit, in conditiile existentei noilor tehnologii, metodologii si instrumente moderne. Desigur, este mult mai comod sa ne raportam la ceea ce este deja cunoscut de multa vreme si sa continuam sa lucram in acelasi fel, ignorand realitatea tehnologica si bunele practici de eficienta si performanta organizationala din tarile vecine, insa, datorita cerintelor competitive, vechiul mod de lucru in administratia publica este depasit si nu mai poate face fata noilor provocari. Solutia se afla acum la indemana oricarui decident interesat de schimbare, evolutie, progres si calitate.

- Care ar fi beneficiile pe care le aduce unei institutii publice Ghiseul Unic?
- Pentru implementarea unui astfel de proiect este necesara in primul rand intelegerea beneficiilor, a avantajelor pe care le aduce acest sistem. Acestea sunt importante:
- Asigura comunicarea facila intre cetatean si functionarul public si creste gradul de incredere in institutiile statului;
- Asigura transparenta actului administrativ;
- Elimina cozile de la ghisee;
- Elimina birocratia;
- Imbunantateste productivitatea functionarilor;
- Reduce masiv costurile;
- Elimina sau minimizeaza timpii necesari solutionarii cererilor cetateanului;
- Asigura accesul rapid la documentele institutiei prin implementarea arhivei electronice;
- Creste calitatea informatiilor oferite cetatenilor.
Departamentele se pot concentra pe rezolvarea situatiilor specifice, sarcina comunicarii cu cetatenii fiind preluata de catre consultantii din call center, pregatiti din punct de vedere profesional pentru relatiile cu publicul. Se poate obtine feedback in timp real de la cetateni, intr-un mod unitar si centralizat, rezultand rapoarte complexe, care se pot transmite periodic departamentelor interesate sau autoritatilor publice

- Dincolo de beneficiile enumerate, puteti sa ne detaliati putin functiile acestui sistem?
- Servicii prompte cetatenilor / mediului de afaceri - ghiseul clasic, aglomeratia si cozile vor fi inlocuite cu un portal electronic prin intermediul caruia vor putea fi completate formulare si depuse cereri online. Acestea se vor centraliza ulterior si distribui in mod automat, in functie de problematica, catre directiile si persoanele responsabile; urmarirea “cererilor” cetateanului: cetatenii isi pot oricand urmari in ce stadiu se regaseste o anumita cerere, astfel incat raspunsurile si solicitarile sa se deruleze in timp real, ajutand institutia sa respecte cu usurinta termenele legale de solutionare impuse; "oglinda cetateanului" - informatiile referitoare la un anumit cetatean nu vor mai fi disparate pe problematici si dosare ci se regasesc in mod unitar, intr-un singur "punct de acces" care asigura: datele cu caracter personal, modificarile survenite pe parcurs, proprietatile pe care le detine, impozitele pe care le achita, autorizatiile si certificatele eliberate, petitiile si audientele inregistrate si solutionate etc.

- Care ar fi avantajele in gestionarea resurselor interne?
- Resursa financiara si umana este mai bine gestionata iar sarcinile sunt monitorizate centralizat si progresiv. In felul acesta procesele se optimizeaza, rezolutiile se dau rapid, performantele cresc, iar costurile administratiei scad. Prin implementarea unui Call Center, in cadrul Ghiseului, creste viteza de reactie si a timpului de raspuns pentru departamentele implicate si conduce la definirea de noi procese si proceduri in slujba cetatenilor.

- Ce ne puteti spune despre contextul actual, al crizei economice? Cum va influenta implementarea unui astfel de sistem?
- O astfel de abordare in administratie are drept scop CONTROLUL RIGUROS AL RESURSELOR. Se elimina, astfel, cheltuielile cu personalul ineficient, se monitorizeaza eficient sursele de venituri la bugetul public, se elimina birocratia din sistem, iar actul administrativ se va orienta inspre cetatean si nu impotriva lui.

- In calitate de specialisti in implementarea Ghiseului Unic, daca cei implicati in actul administrativ care citesc acest interviu ar dori sa solicite mai multe detalii referitoare la acest subiect, cui ar trebui sa se adreseze din compania CG&GC Intelligent Technology?
- Pentru mai multe informatii, cei interesati ma pot contacta oricand personal, la adresa de e-mail mary.niculae@cg-gc.ro


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


Alte articole din Companii





 


EDITORIAL
Mama crizei gunoaielor
ionita sorin.jpg
"In 2006, Romania a finalizat negocierile pe capitolul Mediu cu promisiunea grandioasa ca va inchide pana in 15 iulie 2009 toate gropile de gunoi neconforme cu standardele UE."
Daca bagati de seama, 15 iulie este maine. Dupa cum banuiesc deja cei care stiu maniera romaneasca de guvernare, pana acum nu s-a facut mare lucru, totul fiind lasat pe ultimul moment. La ora asta, Romania mai are aproximativ 2.300 de depozite traditionale, primitive, din care vreo 50 a par tin marilor orase.
Un editorial de Sorin Ionita publicat in Evenimentul Zilei. » Citeste
The RedPoint
ANALIZA
Charisma & Primavera - eficacitate in administratia publica
charisma_cutie.png
Adoptarea solutiilor informatice integrate care sa permita gestionarea unitara a activitatilor unei institutii publice, de la cele financiar - contabile, bugetare si pana la resurese umane si management de proiect, reprezinta deopotriva alinierea la standardele europene si cresterea eficacitatii acestor institutii. » Citeste
lexus
COMPANIA SAPTAMANII
Novensys - specialistul care integreaza solutii inteligente pentru managementul informatiei
novensys.jpg
Novensys este unul dintre cei mai importanti integratori de solutii complete pentru managementul informatiei din Romania. Novensys ofera seriviicii de consultanta, dezvoltare, implementare si customizare solutii software precum si solutii dezvoltate inhouse.
Portofoliul Novensys reuneste solutii integrate pentru managementul resurselor unei organizatii, BPA, BI, CRM precum si solutii pentru automatizarea proceselor de business, de la sisteme hardware, consumabile si infrastructura hardware la platforme software. » Citeste
INTERVIU
"Ghiseul Unic in Administratia Publica - schimba stilul si sistemul"
niculae_mary.jpg
Afirma Mary Niculae, Director al companiei CG&GC Software Solutions, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza avantajele aduse de introducerea sistemului de Ghiseu Unic in institutiile administratiei publice, influenta asupra modernizarii stilului de lucru in aceste institutii si modul in care el contribuie la realizarea unui control riguros al resurselor. » Citeste
EVENIMENT
O noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania
tren.jpg
Subsecretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a anuntat la Radio France International ca o noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania, companie care va avea vagoane compacte - de dormit, restaurant - si care va face legatura intre orasele principale din tara.
"Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar , numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a sustinut Constantin Axinia. » Citeste

Vizitatori
counter