administratie.ro

eurourbanism.ro

agroaliment.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

Data publicarii: Luni, 20 Iulie 2009 Alte articole din I.T. & C
 

Corpul de control al prefectului Capitalei recomanda reactualizarea site-urilor deconcentratelor

Corpul de control al prefectului Capitalei recomanda, in urma verificarii institutiilor deconcentrate din Bucuresti, ca acestea sa-si reactualizeze site-urile, sa posteze informatii utile si formulare ce pot fi descarcate electronic si sa solutioneze in termen legal petitiile transmise de locuitori, potrivit unui comunicat al Prefecturii.
Masurile enuntate au fost propuse in urma verificarilor, prin sondaj, ale Corpului de control al prefectului, efectuate la sediile serviciilor publice deconcentrate. Solutionarea petitiilor a fost, de altfel, principala tema a sedintei Colegiului Prefectural al Municipiului Bucuresti, condusa de prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atanasoaei.

In urma verificarilor, masurile propuse de Corpul de control al prefectului vizeaza: reactualizarea site-urilor institutiilor, care trebuie sa contina informatii despre: conducere, baza legala de organizare si functionare, structura organizatorica, date de contact, legislatia in domeniu, programul de lucru cu publicul/programul de audiente. De asemenea, postarea pe site-uri a formularelor tipizate ce pot fi descarcate, taxele solicitate pentru eliberarea avizelor/autorizatiilor, precum si actele sau documentatia tehnica necesara obtinerii acestora. Totodata, se propune organizarea serviciului de relatii cu publicul, informatizarea managementului documentelor si solutionarea petitiilor, precum si eliberarea actelor, respectandu-se termenele legale.

Controalele au descoperit ca, la Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti, sunt primite lunar o medie de 6.000 de documente, 190 de angajati ocupandu-se efectiv de dosarele celor peste 500.000 de pensionari din Capitala. "Intarzieri in solutionarea petitiilor se datoreaza, pe langa numarul mic de angajati care au atributii in acest sens, si inaintarii unor dosare incomplete, formularea unor solicitari ambigue sau necesitatea redirectionarii lor pentru ca nu intra in competenta rezolvarea lor", se spune in comunicatul de presa.

Documentul sustine ca, pentru a elimina aceste neajunsuri, s-a propus crearea si introducerea unui program de informare a populatiei privind institutiile carora trebuie sa se adreseze si circuitul documentelor. "Agentia de Prestatii Sociale Bucuresti a inregistrat in primul trimestru al anului un numar de 26.641 de cereri si aproximativ 4.000 de dosare/luna pentru acordarea alocatiei de stat si a indemnizatiei de crestere a copilului", se mai arata in comunicatul Prefecturii.

Astfel, pe langa depunerea unor dosare incomplete care necesita o corespondenta suplimentara, beneficiarii nu cunosc termenele legale de solutionare, nu cunosc procedurile si se adreseaza si altor institutii, isi schimba adresele si nu le comunica sau bancile transmit gresit conturile IBAN. La Directia Generala a Finantelor Publice a crescut numarul de petitii inaintate, insa acestea au fost solutionate in termenul legal. "Prin intermediul Corpului de Control, intentionez sa verific in continuare modul in care se desfasoara relatia cu cetateanul la nivelul Capitalei si sa ma asigur de implementarea acelor masuri care sunt absolut necesare pentru imbunatatirea calitatii serviciilor publice", a spus prefectul Mihai Cristian Atanasoaei, la finalul intalnirii.


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


Alte articole din I.T. & C





 


EDITORIAL
Mama crizei gunoaielor
ionita sorin.jpg
"In 2006, Romania a finalizat negocierile pe capitolul Mediu cu promisiunea grandioasa ca va inchide pana in 15 iulie 2009 toate gropile de gunoi neconforme cu standardele UE."
Daca bagati de seama, 15 iulie este maine. Dupa cum banuiesc deja cei care stiu maniera romaneasca de guvernare, pana acum nu s-a facut mare lucru, totul fiind lasat pe ultimul moment. La ora asta, Romania mai are aproximativ 2.300 de depozite traditionale, primitive, din care vreo 50 a par tin marilor orase.
Un editorial de Sorin Ionita publicat in Evenimentul Zilei. » Citeste
The RedPoint
ANALIZA
Charisma & Primavera - eficacitate in administratia publica
charisma_cutie.png
Adoptarea solutiilor informatice integrate care sa permita gestionarea unitara a activitatilor unei institutii publice, de la cele financiar - contabile, bugetare si pana la resurese umane si management de proiect, reprezinta deopotriva alinierea la standardele europene si cresterea eficacitatii acestor institutii. » Citeste
lexus
COMPANIA SAPTAMANII
Novensys - specialistul care integreaza solutii inteligente pentru managementul informatiei
novensys.jpg
Novensys este unul dintre cei mai importanti integratori de solutii complete pentru managementul informatiei din Romania. Novensys ofera seriviicii de consultanta, dezvoltare, implementare si customizare solutii software precum si solutii dezvoltate inhouse.
Portofoliul Novensys reuneste solutii integrate pentru managementul resurselor unei organizatii, BPA, BI, CRM precum si solutii pentru automatizarea proceselor de business, de la sisteme hardware, consumabile si infrastructura hardware la platforme software. » Citeste
INTERVIU
"Ghiseul Unic in Administratia Publica - schimba stilul si sistemul"
niculae_mary.jpg
Afirma Mary Niculae, Director al companiei CG&GC Software Solutions, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza avantajele aduse de introducerea sistemului de Ghiseu Unic in institutiile administratiei publice, influenta asupra modernizarii stilului de lucru in aceste institutii si modul in care el contribuie la realizarea unui control riguros al resurselor. » Citeste
EVENIMENT
O noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania
tren.jpg
Subsecretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a anuntat la Radio France International ca o noua companie feroviara ar putea lua fiinta in Romania, companie care va avea vagoane compacte - de dormit, restaurant - si care va face legatura intre orasele principale din tara.
"Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar , numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a sustinut Constantin Axinia. » Citeste

Vizitatori
counter